Czym do pracy za granicę?

adające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we wł

Dodane: 20-10-2016 07:51
Czym do pracy za granicę?

Historia autobusów w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce


Udogodnienia podczas podróży busem

Wśród wielu udogodnień, jakie możemy spotkać obecnie podczas podróży busami, przede wszystkim należy wymienić klimatyzację. Jest ona istotna szczególnie dla wielu pasażerów podróżujących w trakcie upalnego zazwyczaj lata. Klimatyzacja sprawia, że nawet zagraniczne podróże busami są bardzo komfortowe. Oczywiście, podczas zimowego transportu busem nie może zabraknąć ogrzewania. Stworzenie dogodnych warunków cieplnych dla pasażerów jest jedną z najistotniejszych spraw, jeśli chodzi o przejazd busami. Nie brakuje także i innego wyposażenia, przydatnego dla pasażerów. Niejednokrotnie podczas transportu busem możemy także skorzystać z bezpłatnej sieci internetowej czy gniazdek, które będą przydatne zwłaszcza dla osób korzystających często z komputera czy telefonu.


Kilka słów o zagranicznym transporcie busami

Przejazd busem to nieraz o wiele korzystniejsza forma transportu dla pracowników wybierających się za granicę niż każdy inny środek komunikacji. Firmy transportowe współpracujące z przedsiębiorstwami zatrudniającymi ludzi za granicami naszego kraju oferują bowiem często naprawdę atrakcyjne warunki podróży oraz niewielki koszt wynikający z przejazdu do Niemiec, Norwegii czy innego, popularnego wśród Polaków miejsca zarobku. Oczywiście, jeśli zdecydujemy się na indywidualne wynajęcie takich usług we własnym gronie, może być to większy koszt, jednak busy to i tak jedne z najbardziej opłacalnych środków transportu i dlatego też stanowią najczęściej wybieraną opcję co do przewozu pracowników za granicę.



© 2019 http://w.rybnik.pl/